Att ge tillbaka och ge vidare
När det handlar om hudbesvär finns det många faktorer som påverkar och det krävs ofta både tålamod och kontinuitet för förändring. Då behövs någon som lyssnar och kan ge råd, och för Florence Nilsson har rådgivning alltid varit en del av Q for Skin. Hon sitter inte själv i kundrådgivningen längre, men den som behöver vägledning kan boka en tid och använda självskattningsverktyget på hemsidan.
- Vi jobbar tillsammans med våra kunder och för oss är det så viktigt att det finns en hållbarhet. Både i ingredienser, förpackningar, i metod, effekt och bemötande. Florence starka vilja och enorma arbetsinsats för att hitta dit är det som är Q for Skin idag, säger Linnéa Burström, hållbarhetschef och ansvarig för produktutveckling för Q for Skin.
Florence Nilssons drivkraft att hjälpa till har gått som en röd tråd från starten och både blivit starkare och mer målmedveten under tiden med cancerdiagnosen. Sjukvården är livsavgörande och tacksamheten mot vetenskapen och behandlingsmetoderna stor. Det har förstärkt Q for Skins grundläggande mission om att vara den där stöttepelaren som många kan behöva.
- Jag är oerhört tacksam för den sjukvård som jag får och jag är också tacksam för att jag genom Q for Skin kan få ge tillbaka till andra som letar efter hjälp. Det betyder så mycket att kanske kunna möjliggöra för ett bättre liv i livet. Jag vill ge livskvaliteten, för i många fall handlar det om det. Livskvalitet och hopp är det vi vill erbjuda med en faktisk förändring. Det gör sådan skillnad, förklarar Florence Nilsson, grundare av Q for Skin.