Köpvillkor
Betalsätt
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare som erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank. Har du frågor rörande din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) så kontaktar du Klarna på 08-120 120 10.
Det finns även möjlighet att välja Swish som betalningsmetod. Du betalar tryggt och säkert med din Swish-app.
Leverans
Beställningar skickas inom 1-3 arbetsdagar.
Fraktfritt inom Sverige över 399 kr. Fraktkostnaden är annars 49 kr.
Leveranssätt
För beställningar under 2kg levererar Postnord paketet direkt till din brevlåda eller lämnas utanför dörren. För paket över 2kg levereras paketen med DHL till närmaste upphämtningsställe.
Ej uthämtat paket debiteras 100 kr.
Returer
Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Returer sker på egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte som postförskott.
Efter vi mottagit returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt.
Du har inte ångerrätt om: varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits eller varan har skadats av dig.
I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig.
Mejla oss på kundservice@qforskin.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.
Dina varor ska återsändas till:
Q for Skin
Winquists väg 6
163 41 Spånga
Reklamationer
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet, men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss på kundservice@qforskin.se
Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans.
Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.
Allergisk reaktion
Vid allergisk reaktion vänligen kontakta alltid kundservice.
Ej uthämtade paket
För paket som inte hämtas ut debiteras 100kr.
Dataskyddspolicy
Vi värnar om våra kunders integritet och säkerhet. Därför har vi valt Umbraco som webshopsleverantör då de är väl anpassade efter GDPR. För att öka säkerheten är trafiken till vår webbutik är krypterad med SLL.
När du som kund handlar hos är vi
personuppgiftsansvariga. När du väljer att betala med kort sparas informationen hos Klarna, ingen annanstans.
Vi skickar ut e-post till samtliga kunder som har sagt att de vill ha nyhetsbrev. Dessa nyhetsbrev skickas till den e-postadress som kunden angett. Man kan alltid avsäga sig från sådana utskick från oss genom att klicka på ”avprenumerera” i slutet av varje e-postmeddelande.
När man skickar in en analys eller bokar telefonrådgivning sparas de personuppgifter som man själv anger. Detta inkluderar utöver e-postadress även telefonnummer som man önskar bli uppringd på. Vi sparar informationen för att kunna erbjuda en personlig och relevant supporttjänst vid framtida kontakttillfällen.
Vill man avaktivera ett kundkonto är det enkelt att göra. Man kan även närsomhelst invända mot marknadsföring genom att klicka på avregistreringslänken i nyhetsbreven eller kontakta kundservice.
Kundservice
Vi finns här för dig! Vi finns tillgängliga alla vardagar mellan kl 9-16.
Telefon: 08-754 37 00
E-mail: kundservice@qforskin.se